hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

12 July 2011

Dunia baru yang akan saya CINTAI

assalammualaikum..

Nak kata baru tak la baru sangat, tapi dah 5 bulan saya makan gaji kat tempat baru ni. Saya tak suka jadi budak baru! Xde nak lepak dengan kawan, Xde nak borak-borak. Saya selalu teringat kawan - kawan lama. Saya rasa 2-3 bulan juga la jiwa saya memberontak! Padahal saya yang pilih nak datang sini!

Saya ingat lagi masa datang interview, saya Xde kabel2 politik, saya Xkenal 'orang dalam'. Saya datang bebekalkan apa yang ada je! Saya cakap kat ayah "takpe ayah,xpayah kabel2,cik (biasa la org perlis,bahasakan diri cik) boleh berdiri dengan kaki cik sendiri!( buat best je) padahal sebenarnya aku sikit pun tak yakin yang aku akan dapat kerja ni, saja nak bagi ayah n ibu yakin.

Alhamdulilah, syukur sangat-sangat bila saya berjaya dapat jawatan tu! Berkat doa ibu dan ayah.

Walaupun jarak pejabat baru dekat je dengan pejabat lama, tapi rasa berat hati tu sangat kuat. MUNGKIN sebab kat tempat lama saya ada kawan2 kaki rewang, kawan2 yang sama2 boleh layan kepala, kawan2 yang dah kering hatinya (sebab dah lali dengan duniawi-ecewah). 


TAPI lepas 5 bulan kat sini, saya dah makin serasi, dah ada teman nak makan, dan ada teman nak borak - borak. Saya dah makin cinta dengan tempat saya sekarang.  




Hope cinta tu akan terus mekar, coz saya akan berada di sini sampai usia 56!!!

No comments: