hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

01 February 2012

1.2.2011 - 1.2.2012

Assalammualaikum..

Alhamdulilah.. Syukur kepadaNya.. Segala puji kepadaNya.. Hari ni ngam-ngam 1 tahun saya bekerja di MPK.. Rasa macam baru je masuk sini..

Alhamdulilah, rezeki dari Allah yang Maha Pengasih..
Saya tak tahu perasaan orang lain, tapi saya sangat-sangat bersyukur. Saya dah merasai keperitan bekerja kontrak. Bagaimana perasaan setiap kali kontrak nak habis.. Bagaimana perasaan bila tak dengar langsung pasal kontrak yang nak habis.. Alhamdulilah..

Saya pernah putus asa.. Dah tak nak isi-isi borang ni.. Dah tak ambil peduli pasal iklan-iklan kerja kosong..Setiap kali orang bagitau ada kerja kosong,saya cuma iakan dan senyum.. Tapi dalam hati tak pernah berhenti untuk berdoa.. Saya selalu berdoa lepas solat, masa drive, masa masak.. Serius!! Dalam hati sentiasa berdoa 'Ya Allah, Murahkan Rezekiku, Bagilah Aku Dapat Kerja Tetap, Aku Nak Sangat Rasa Macam Mana Rasanya Kerja Tetap'
itu yang aku sentiasa bisikan.. Nak kata tak pernah lekang kat mulut tu takde la,tapi memang tak henti-henti saya mengulanginya.

Tapi bila fikir2, Doa tanpa usaha pun tak akan kemana-mana.. (Allah gerakan hati saya) Atas alasan tu, saya dah siapkan CV banyak2.. So, setiap kali ada je kerja kosong, saya akan ambil set CV yang dah memang tersedia & pos!!

Suatu hari adik-adik yang bekerja sekali bagitau " kak ayu, MPK ada keluaq jawatan kosong, banyak!! jom pi ambil borang". Masa tu saya sibuk,tengah buat kerja,so dengan muka tak malunya saya cakap " tolong ambil kat kak ayu, kalau boleh la, kalau tak boleh ambil,nanti kak ayu rajin kak ayu pi" :)
Tak sampai 10minit borang atas meja :) dengan muka kelat adik tu cakap " kelulusan kami tak da..ni kelulusan kak ayu ja ada,nah borang" aku pun senyum & cakap terima kasih yeeeee...

Akhirnya, sampai la hari terakhir untuk hantar borang, saya hantar borang tu lagi 5minit waktu tutup :)) Terukkan???!!! Sebenarnya saya hampir2 terlupa, cuai betul!!

Alhamdulilah,lekat gak nama untuk temuduga yang sangat2 menduga!! Banyak tul soalan-soalan yang ditanya. Macam-macam.. saya kena jadi MC untuk majlis pecah tanah, kena jadi DJ masa majlis pecah tanah.. Dan yang paling tak best, saya ialah orang terakhir yang diduga!! semua 40 orang, 1 balik xmau tunggu!!! dan saya diduga pada jam 6.30petang!!! Pecah peluh ok tunggu giliran, dah la saya gi kul 7.50pg..so siapa yang baca tu pandai2 kira berapa jam peluh saya pecah :P

last masa diduga tu,salah seorang daripada 10 orang yang panel tu tanya..

'ada apa-apa nak cakap?'




jawapannya ---

Saya teringin sangat-sangat nak rasa macam mana rasanya bila kerja tetap ni, dah lama saya kerja kontrak.saya teringin sangat-sangat dan kemudian saya senyum :)

Alhamdulilah.. Besok tu saya dapat panggilan
'awak boleh buat surat letak jawatan, kami dah buat keputusan untuk ambil awak'

bertakung air mata saya..
alhamdulilah..

dan hari ini, setahun sudah!!!!
alhamdulilah..semoga rezeki yang dikurniakan oleh Nya saya manfaatkan,semoga saya tak leka, tak tersasar dari tujuan sebenar mencari rezeki,semoga saya tak alpa dengan duniawi dan yang paling saya takut, semoga Allah akan sentiasa mengingatkan saya,supaya saya tak hanyut dengan keenakan dunia..

No comments: