hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

10 January 2012

rindunya..

assalammualaikum..

tadi masa solat teringat kat tok dgan chaq.. rasa rindu sangat-sangat.. saya takut kalau suatu hari nanti saya lupa rupa tok ngan chaq.. memang la ada gambar, tapi saya nak wajah 2 insan ni bersemadi dalam hati..

tok meninggal awal.. masa tu saya belajar lagi.. tak sempat nak berbakti kat tok.. tok meninggal tiba-tiba.. tak sakit.. masa tok meninggal ramai jiran - jiran tok cakap 'senangnya dia meninggal, harap-harap nanti kita pun mudah macam ni' sesungguhnya saya langsung tak faham.. tapi bila dah dewasa ni,baru faham.. saya pun nak meninggal semudah tok pergi.. amin..

chaq pula meninggal masa saya dah kerja.. chaq sakit dan saya sempat juga jaga chaq.. tapi chaq sakit sekejap je.. lepas tu chaq ikut jejak tok.. chaq insan yang tabah..

tok dengan chaq selalu pi masjid sama-sama.. dah menjadi rutin bertahun-tahun tok dengan chaq menjadi jemaah masjid.. indah kan pengalan tu.. semoga suatu hari nanti saya dan suami dapat mengikuti jejak langkah tok dengan chaq.. menjadi ahli masjid sehingga menutup mata..

tok... chaq... chek rindu.. rindu sangat-sangat..


tempat tok dengan chaq solat kat kebun..

No comments: