hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

02 January 2012

1.1.2012

Assalammualaikum..

1.1.2012 bermula dengan hujan yang agak lebat.. Suami saye tak dapat gi kerja coz hujan lebat! Hehehe..saya suka sebenarnya dia xleh kerja hari tu, boleh lepak sama2! :)

Ok, pagi yang tak berapa pagi tu, lepas bangun tido + mandi, saya pun kejutkan suami n mcm biasa dia cuma bangun n buka TV je!! Saya pun dok tok tek tok tek kat dapoq tu..buat nasi goreng yang dap dap dap dap.. :) Lepas je suami kesayanganku mandi, bersarapanlah kami seadanya..

Sesudah makan, ibu n ayah datang bertandang ecewah ayat! sambil gebang2 tu ayah mengeluarkan kenyataan yang amat meliurkan!! ****RAHSIA YE**** nanti kalau misi berjaya, i story yek :)

Lepas ayah balik je saya n suami yang kekenyangan macam ulaq sawa tu pun siap2 n gi kedai tayar dengan niat nak tukar tayar depan ke belakang,yg belakang ke depan..TAPI cina tu cakap kereta ni kuat jalan sangat,ni nampak benang dah ni..kuikuikuikuikui...SUAMIKU pun dengan perkasanya ckp 'BOS,KASI TUKAR BARU' hehe..kopak ok!

Disebabkan XDE la bersedia rm bebanyak, so kami pinjam keta cina tu gi jolok rm.. tetiba depan pintu ada 2 beradik yang sangat istimewa ni. Suka tengok 2 beradik ni!!




Lepas tu kami pun tak tahu hala tujuan ~~~ rm melayang dow!! kami pun ronda2 kota raya & kampung la.. Singgah la makan PASEMBOQ kodiang tu.. old school sgt kedai dia!


tea tarik 1!!!

Seterusnya, kami pun ronda2 tengok keindahan alam.. Cuaca mendung..... Sejuk je... Bestt...
Tetiba kami jumpa felda..Sesungguhnya kami tak tahu kat situ ada felda..

Jalan Masuk Felda ni memang MENAKUTKAN ok! Kalau malam mmg kami tak masuk la..




 rumah felda dulu2..



Dalam ronda2 tanpa tujuan tu, kami terjumpa kedai perabut jual barang2 JATI.. CUN2 ok..
**model tak bertaulian**





 Suka pasu ni!! nak!!!!!!

Walaupun tak keluarkan duit yang banyak,tapi perjalanan tu sangat menghiburkan..





Suka tengok hijau!!!

2 comments:

Mrs. Aisam said...

wei...rindu nk tgok gelagat 2 bradik tu...sian+sonok keakraban depa..hehehe..

fidayu mohd shobri said...

hang tau kan mat lenggang dh meninggal.. jatuh sungai.. so tinggal depa aje la..