hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

10 September 2011

Bila Takbir Mendayu..

Syahdu sangat bila dengar takbir.. Walaupun dalam masjid ada ramai orang, tapi aku rasa macam kesorangan. Aku teringatkan arwah tok & chaq.. Kenangan zaman kanak-kanak terus je hinggap kat fikiran ni.. Terbayang aku, kakcik & adik masuk masjid, cepat2 cari tok kat tempat biasa, sebelah kiri masjid..dan seperti biasa, tok dah 'simpan' tempat untuk kami.. Aku takan lupa semua tu.. sampai bila-bila.. janji.. 

Tengah aku melayan perasaan sampil bertakbir, tok (belah suami aku) mengesat air matanya.. aku tahu dia sedih, teringatkan arwah suaminya.. Aku tak pandang dia sebab aku nak dia layan perasaan tu.. Aku percaya, dengan melayan perasaan itu, ianya akan lebih menenagkan jiwa.. 

Selamat Hari Raya..

No comments: