hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

28 April 2016

Rindu

Terlalu lama serikandi sepi
Kontang
Bahagia mungkin

Malam ini dia datang
Jenguk yang ada
Senyum

Rindu?
Disapanya aku.

Entah.
Jawabnya aku.

Jawapan bocor tanpa rujukan
Gila untuk menjawab.

Kaseh
Lama betul rindu pergi
Entah mana perginya. Kenapa tak pulang? Sesat? Hilang dalam nyata? Mati?

Serinkadi ketawa
Senyum sinis

Dia tanya dah pernah rasa ada? Aku jawab entah.rasanya ada,tapi campingnya kekal.

Bodoh

Tutup mata, pandang jiwa, jumpa kaseh sekelip nafas, sesat dalam nyata. Betul kata serikandi, aku rasa tapi tak rempuh.

Bodoh
Bodoh
Bodoh

Aku tahu, langkah tak pergi.

*beku
*beku
*beku

Serikandi pergi tanpa pulangkan itu

Kaseh, sampaikan salam pada rindu. Katakan aku rindu. Serindunya. Tetap macam dulu

No comments: