hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

17 September 2015

ragu

assalammualaikum...

"iman yang baik dan mulia pun allah tak benarkan diwarisi, inikan pula sifat yang jahat"

itu yang saya pegang bila jiwa tekadang terjentik dik cakap orang yang risau nak ambil anak syurga ni. yelah,tak semua orang boleh hidup, boleh sayang, boleh bersama-sama anak syurga ni. adalah satu dua email yang cakap dia sunyi, tapi entah lah, dengan anak2 "camtu" macam tak boleh je nak sayang.

sedih sangat bila baca email mcm tu. selalunya saya tak balas email mcm tu. biarlah... tak ada paksaan pun. awak hidup lah dengan kesunyian tu ye.. biar kami yang tak ada masalah dengan anak2 "camtu" ni yang jaga. biar kami yang membela. awak teruskan hidup awak yang sempurna dan baik tu okey.

dalam islam, anak yang dilahirkan itu suci bersih. langsung tiada dosa. tapi masyarakat suka sangat beranggapan sifat anak akan terikut perangai mak bapak. mungkin sebab banyak sangat cerita "orang tu ada bela anak angkat sorang, anak sendiri semua jd baik,anak angkat dia je jadi jahat"..biasa dengar kan? kan?

saya biasa dengar, tapi tak pernah jumpa sendiri pun.. dongeng kottt...

cuba perhati, dalam satu keluarga, selalunya akan ada sorang yang bijak, sorang yang sederhana, sorang yang kurang bijak, sorang yang sangat baik, sorang lagi tak baik sangat. tu tak cite lagi yang rajin, yang malas. normal kot dalam satu keluarga tu kalau ada macam2 perangai. nape nak kena risau n fikir bukan2 hanya sebab dia tak kongsi DNA dengan korang? yang sama DNA pun ada yang ok ada rabak. tak gitu?

sedih dengan perasaan macam2 uols tu.. dah la tak ada anak, ehhh pandang baby yang tak berdosa tu macam dosa tinggi menggunung pula. layaklah uols tu hidup kesunyian..

pagi petang,siang malam, tengokjelah muka uols yang suci murni ni.. ok.. tata..