hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

21 July 2015

Setiap minit...

Assalammualaikum..
 Selamat hari raya... 

Raya tahun ni memang meriah sangat dengan adanya si uzair ni. Serius ummi sibuk simpan sampul duit, kutipan duit raya sangat memberangsangkan.. hihihi

Raya tahun ni ummi tak dapat pergi masjid untuk solat sunat aidilfitri macam selalu.. Serius rasa lain sangat, kalau dulu bangun pagi,terus je siap,kali ni,ayah je siap..

uzair tau tak, ummi dari kecil2 pergi solat sunat raya tau..so bila xpergi,kekok! tapi ummi still happy sebab uzair ada. Pagi raya, ummi dh lain, sibuk mandikan n siapkan uzair. Ngam2 ayah balik, ummi dh siap. Berpeluh jugalah ummi,

Baju raya ummi kerdut lepas 2minit pakai.
Tengah ummi pakai shawl, uzair panjat kaki ummi n lapkan hingus kat baju raya ummi.
Shawl ummi? senget benget lepas 30saat pakai.. 

Masa salam raya dengan ayah, ayah tanya ummi, "awat la yang berpeluh2 ni? buat apa tadi" ummi cuma balas dengan pandang uzair yg sedang sibuk main kereta kat tepi.. Maka...fahamlah ayah! 
huhu

Terima kasih uzair, awak buat ummi happy sangat. Akhirnya raya yg boring dah berlalu..

Moga kita dapat beraya sampai ummi takde..

 

1 comment:

nini said...

Wahhhh meriah dengan si kecik ni walau sorangg....tahun depan inshaAllah kami pon bertiga...mcm mana la agaknya...