hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

10 July 2013

Ramadhan kali ni

Assalammualaikum..

Sahur tadi sahur pertama
Dirumah 4 bilik yang tak bersofa

Dah pasti kami rasa bahagia
Kerna itu impian yang terlaksana

Moga mati kami disitu
Moga mati kami dalam bahagia

Insyallah

***

Iman dalam hati
Tak tahu bertambah atau tak
Ada usaha
Ada amal
Dia ja yang tahu

Ramadhan tahun ini 
Aku mula dengan sujud taubat

Tak tahu diterima ke tak
Yang penting buat
Untuk suci hati

***
 
Macam biasa
Setiap tahun
Ramadhan datang 

Yang tak biasanya
Umur dah lain
Antara matang atau tua

Yang tak biasanya
Dah hilang kawan bershopping

Ayat Mat Fariq semalam
' Ayang, tahun ni kita beli baju raya berdua ja tau!'

Aaarrgghhh!!! Aku tau dia bosan
Kawan-kawan dah lama pindah
Dulu bolehla angkut sekapal
Shopping raya punya pasal

***

Hidup memang begitu
Ada lebih ada kurang

Yang penting  kita syukur
Dapat merasa Ramadhan lagi

Tahun depan lain kira
Siapa tahu kita dimana?
London?  Paris? atau Afrika?

Tah-tah dialam barzah!
 

serikandi 5 minit


3 comments:

Mrs. Aisam said...

tingat pi sukat jitra, aloq star..demi sehelai baju raya"!!! naik kete berhimpit2 itu la yg indahnye..

fidayu mohd shobri said...

kan bai.. yang tu la yang best sangat, ada je aktiviti menyukat. hari ni aku cari baju, besok kamu, lusa si zu.. eehh...selang 2 hari mat fariq & mat don pulak. selang 3 hari nak cari tudung pulak.. sangat rindu!

Mrs. Aisam said...

hahahaha..kedai peberet nun kat roundbout tu..kedai tudung, kain..ckp je kedai kat perlis tu...sume kite teroke..hakhakhak..