hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

29 May 2013

Dazita kawen oooiiiiii....

Assalammualaikum..



Akhirnya ayah & ibu selesai melaksanakan tugasnya sebagai seorang ayah & ibu. Semua anak dah dinikahkan. Alhamdulilah.. Mesti dada ayah ngan ibu  lapang selapangnya..Suka la tu. Dah boleh gi jalan-jalan dengan tenangnya.  ;)





Malam adik nikah hujan. Tapi tak lebat.. Sejuk je.. Masa masuk dalam masjid tu, rasa sedih sangat..tapi tahan. Yang tak boleh tahannya kakcik. Siap nangis lagi!! Bukan sebab sedih adik nikah, tapi sebab teringatkan arwah chaq & tok. Saya terus tak tengok kakcik masa dia nangis!! Takut nanti ter'join' nangis. Tapi saya tengok je 'tempat' tok tu... Sayu sangat sangat sangat tau!! bertahun-tahun itulah 'tempat' tok & kami solat. Insyallah sampai mati akan saya ingat kenangan sepanjang kami ngan masjid tu. Kenangan yang dulunya biasa-biasa dah jadi kenangan luar biasa. ;)

Adik jadi isteri orang dengan sekali lafaz je. Lepas nikat tu kot la dia nak malu-malu, nak sedih-sedih ke, nak syahdu-syahdu ke.. dia relex je.. senyum bersimpul-simpul lagi. Seronok!! Tapi okey la..tak ada sesi airmata berlinangan. Semua sesi senyum simpul sambil menahan perut yang lapaqqqqq!!!! Rasanya sebab tu kot dia tak sedih. Lapaq! ;)




Besoknya tugas saya, gi ambil kek dari kak najah yang baik kat Seriab. Lepas tu terus je pi kat dewan. Adik & gula hatinya sampai kat dewan awal. Kul 12.30 dah duduk atas pelamin. Awal kan.... kami si kakak-kakak ni la yang paksa dia pi makeup awal,ambil gilir no.1!!  kul 6.45pagi dia dah pi makeup. hehehe...bukan kakak-kakak ni kejam, tapi nak pastikan pengantin tak sampai lambat. Tak mau la kul2 pengantin tak siap-siap lagi. Rugi... ;)


Alhamdulilah..majlis lancar je. Lagipun saya ada peneman. Si zubai ada.Pengantin pun tak de peneman tau.hehe... Setia je depa ni sepanjang majlis. Siap hack IG saya lagi. Kelassssssss.... Best tau ada kawan macam depa ni. Happy je!!!  Terima kasih tau sebab banyak tolong & menceriakan suasana. Bab saya ngan kawan-kawan kita cita dalam post lain ye. ;)



Best gak rupanya buat majlis kat dewan ni. Tak panas dan selesa. Tandas pun bersih. Kiranya puas hati sangat la. Sewa pun murah, berbaloi-baloi tau! Kawan-kawan & jiran yang datang pun cakap berbaloi sewa dewan tu, selesa. Alhamdulilah... bila tetamu rasa selesa, tuan rumah pun rasa seronok. ;)



Tema kami warna pich nak ke pink. Pengantin songket putih silver. Adik saya ni ada minat hampir-hampir sama dengan saya. Agak tradisional gitu. Saya dulu pakai cucuk sanggul besar, dia pakai macam cucuk sanggul tapi cekak. Tak tahu la apa namanya. Tapi saya suka!! Bila lagi kan nak pakai tradisional gitu, kalau pakai masa hari biasa orang kata tak betul pulak. heheeee.... tradisional tu cantik tau... ;)



Okey la yek, gambar pun tak banyak.. biasa la.. saya kan sibuk melayan tetamu,so tak sempat nak bergambar.. ;)







1 comment:

zuriati zainudin said...

u nmpak kurus gile mse gmbar last tu...wedding yg santai dan best!!!

pssst2...xleh lupa muka adik tersengih2 masa dh sah akad...happy sgt mukanya hahaha