hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

18 February 2013

Masjid Al-Hussein


Assalammualaikum..

:)
Saya suka bersolat maghrib kat masjid ni. Kat Kuala Perlis. Masjid ni sumbangan seorang hamba Allah. Namanya Tan Sri Ariffin. Saya tak tahu sangat cerita disebalik masjid ni, yang saya tahu nama masjid ni Masjid Al-Hussein. Diambil semperna mana abang Tan Sri Ariffin. Orang kata idea asal nak buat masjid ni datang dari abang Tan Sri, tapi dia tak sempat nak tengok sebab dia 'pergi' dulu.

Saya kagum sebenarnya bila dapat tahu masjid ni sumbangan orang perseorangan. Alahai.....saya pernah terbaca, antara orang yang masuk syurga ialah orang yang mendirikan masjid. Semoga hamba Allah ini terpelihara dan dapat masuk syurga.

Selalunya saya akan ke masjid ni pada hari sabtu @ ahad. Orang sentiasa penuh. Suka sangat tengok suasana macam tu. :)

Saya syorkan siapa yang datang kat perlis ni ataupun orang perlis sendiri yang belum pernah bersolat kat sini, cuba-cubalah. Cuba sekali mesti nak lagi. hehe..

Pernah dalam 1bulan tu, 3minggu berturut-turut saya pergi. Ada juga la bulan yang saya tak sempat nak pergi. Sampai teringat-ingat tau kalau lama tak pergi.



kubah..


laluan masuk..

adik tu solat sorang-sorang je..



Rindu kat masjid ni, dah lama tak solat kat sini..

1 comment:

zuriati zainudin said...

i lagi la rindu...lama x tgk masjid ni dh..rindu sgt..inilah satu2nya tempat yg i boleh g sorang2 n dok lama2 sorang2...tenang.