hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

07 December 2012

Tak Mampu Tapi Nak!!





Assalammualaikum..

Saya ada  keinginan yang saya rasa saya tak akan mampu lakukan. Saya teringin sangat pergi mengembara ke tempat - tempat yang sangat indah. Tak mau bajet2 ni.. Saya nak mewah. hehehe.. baru best!! Kalau boleh nak bawa sendiri kapal terbang. Ala.. kapal terbang persendirian. Haaa....Mampu??

Saya nak pergi tempat yang langsung tak tercemar. Tempat yang tak ada benda-benda canggih ni. Tak-tak canggih pun, nak la yang pakai baju. Kalau tak pakai baju tu saya pun lari... muhahahaa..


Saya nak tengok aurora dengan mata saya sendiri. Nak duduk mengadap aurora ni. Saya dah jatuh hati tau dengan aurora ni. Teringin sangat. Bagi saya aurora adalah anugerah ALLAH kepada kita.. Benda yang tak tercapai dik akal fikiran.. Tersangat indah..



Lagi satu, saya pernah tengok pasal resort safari, kat luar negara, Afrika rasanya.. Mewah sangat!! Bila bangun pagi, jenguk kat tingkap, boleh nampak zirafah, harimau, rusa, kuda belang kat luaq tu.. Haaa.... Teringin tau!! Restoran pun macam tu.. Berani betul diaorang ni buat resort bahaya ni. Laku pulak tu!! Ish..teringin tau!!

ish..ish... bestnya

cantik!!

  
kalau gajah mai langgaq agak2 runtuh tak??






Kenapa saya kata semua impian ni ialah impian yang tak akan saya capai??? Sebab saya tahu, semua ni memerlukan banyak duit. Nak pi Kota Kinabalu pun dok tunggu tiket murah tau! Apatah lagi semua ni.

Tapi mana la tau kan.. Kot-kot rezeki Allah nak bagi. Kuasa ALLAH boleh mengatasi segalanya. Kalau saya dimurahkan rezeki dan berpeluan buat memenuhi semua impian ni, saya tulis dalam blog yek.. muhahahhaa..


5 comments:

nur 'adli azhari said...

insyaALLAH akan tercapai...
usaha tangga kejayaan!

zuriati zainudin said...

semua org ade impian..xpe biarla org nk kata angan2 mat jenin pun..klu u tanye org yg dh capai impian agak2 diorg pernah terfikir x impian diorg akan tercapai...psst2 nnt dpt g sana jgn lupe srviniour i ye hehe

fidayu mohd shobri said...

nur: aminnn...
zu: ok, i beli magnet kat u.. ;)

Nurul Najihah said...

bezzz nye dapat g jalan _ jalan :)

fidayu mohd shobri said...

nurul: gi PD je.. afrika belum lagi ;))