hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

13 December 2012

Super Ring!!


Assalammualaikum..

Baru-baru ni masa balik dari bercuti, macam biasa saya akan beli super ring!! Keropok zaman kanak-kanak yang tak pernah berubah wajah!! Dulu keropok ni padat, 'serdak2' pun banyak. Sekarang ni terasa sangat dah kurang perisa tu. Tak melekat kat jari macam dulu-dulu dah.

Masa saya budak-budak dulu, ayah ngan ibu tak bagi makan keropok @ makanan ringan sangat. Nak makan curi-curi pun tak berani. Ayah ngan ibu bagi makan kadang-kadang je. Kadang - kadang yang sangat kadang-kadang.

Bila ayah ngan ibu bagi makan keropok, super ring la yang saya beli!! Tiada tandingan!!!! Sedap hingga menjilat bungkusan!!


Sekarang ni walaupun dah kerja, dah ada duit sendiri, dah tak ada siapa nak marah kalau makan super ring tiap-tiap hari.. Tapi saya tetap makan keropok kadang - kadang je. Masih sama macam dulu.. Kadang - kadang yang sangat kadang - kadang. Dah terbiasa dididik begitu, mungkin..

Saya limitkan makanan segera ni, saya makan keropok masa dalam perjalanan jauh je. Bukan tak pernah saja - saja makan keropok, tapi macam saya cakap tadi... jarang - jarang yang sangat jarang!

Bezanya...

Dulu beli bungkusan kecil, sekarang ni langsung tak pandang yang kecil. Mesti beli yang besar. Tapi keenakan makan super ring bungkus kecil zaman kanak-kanak dulu sangat - sangat berbeza! 

Dulu berganda - ganda sedap! 
Berbakul - bakul senyuman! 
Berbukit - bukit keriangan!! 

Sekarang ni pun bukannya tak sedap, bukannya tak senyum, bukannya tak riang.... 

tapi.... 

nikmatnya tak seperti dulu.

Sama tapi tak serupa..



2 comments:

zuriati zainudin said...

sedapnye u!!!fav i jgk ni hehe

fidayu mohd shobri said...

hehe..sedap sampai jilat jari!!!