hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

17 December 2012

'....adik kena jadi abangcik'

Assalammualaikum..

Tetiba je teringat kat Abang Afdlin & Azhad.

Baru - baru ni masa gi kenduri sepupu suami tu, sempat jumpa diaorang ni, tapi kejap je.. Tak puas!! Masa jumpa tu abang afdlin kalut je cerita ' makteh..ibu kata kalau adik nak baby, adik kena jadi abangcik ' masa tu muka azhad dah malu-malu dah.. leher dah terlentok-lentok dah.



makteh  : azhad dah nak jadi bangcik yek...
azhad    : lentok sambil mulut ternganga..malu sangat la tu!
makteh  : ala...tak mau panggil abangcik la, nak panggil abang azhad.
afdlin     : bukan la!! ni abangcik. ibu kata kalau nak baby, adik kena jadi abangcik.
makteh  : ala..abang afdlin jadi abang besar, adik jadi abang azhad. baru best..
afdlin     : bukan la! abang ni abang la, abang je..bukan abang besar, adik jadi abangcik.




amboi... kali ni ajaran makteh ditolak mentah-mentah!! abang afdlin menegakkan ajaran ibu dia.. 
Selalunya ikut je ajaran makteh ni.. 
Suka tengok muka azhad yang malu-malu setiap kali panggil dia abangcik. 
Malu tapi nak..
 hehehe..
;)


 *gambar lama*
pakteh: aik..abang pakai topi chaq.. nak jadi macam chaq, pi kebun? afdlin: bukan la..abang ni macam askar!

Dia tengah bajet dia macam askar bila pakai topi tu. Askar la sangat!



mentor menti.


nampak muka nakal tu..




;)



ABANGCIK YANG MEMANG KECIL.

No comments: