hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

26 November 2012

My Dapur


Assalammualaikum..

Tetiba rasa nk cerita pasal dapurku yg kemetot ni..
Yang semak2 tu buat tak nampak la ye..
;)


Ni almari kasut! Hadiah dari ayah. Tapi saya letak kat dapur! Haaa..apa kegunaan almari kasut ni??


?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?


Haaa..ni la tempat saya simpan barang2 kering. Saya panggil almari ni kedai runcit.
hehehe.. 
semua ada! 
kopi, milo, meggi, sos, biskut, agar2, keropok, ubat2, tepung, lilin, sabun, 
dll

Kiranya semua stok barang kering inila tempatnyer..
Saya suka sangat almari ni. Walaupun murah, berbaloi2!

Tq ayah!
(ayah hadiah 2 tau rak ni, satu buat letak kasut, satu ni la hasilnya)




Ni tempat gantung2, yela..nak letak almari gantung takde bajet, 
so buat ala kadar je. Insyallah lepas ni kalau ada rezeki, nak gak tambah almari gantung2 tu.. 
Doa tau bagi murah rezeki saya dan suami

;)

Tapi saya suka, senang nak capai. tak payah buka2 pintu almari. 




sebelah sinki tempat gantung kuali. Sepatutnya kain lap tangan tu ada 'cakok' dia sendiri. 
tapi suami pinjam cakok exzos motor!! 
Geram betul.. Sesuka hati je dia rembat barang saya tau. 
GGggrrrrrrr!!!!
TAPI
Kena redha la sebab suami kan..



Dannnn...ini penyejuk mata saya kat dapur!
Saya suka duduk kat meja makan sambil pandang sudut ni.
;)



Dapur saya tak besaar, kalau nk ikutkan saya,
saya nak meja makan yg lagi kecil, yang kerusi boleh simpan bawah meja tu, 
tapi suami pulak taknak, 
katanya 'abang nak sandar la, nak relex2 makan masakan isteri'  
soooo...terbeli la meja tu..

;)

hehe..tu almari lama..
-
-
-
-
-
-
-
-
-




Magnet2 ni suami saya punya kerja. Dia yang kumpul. Saya tak minat sangat.. Anak sedara kalau mai rumah, memang sini la tempatnya. susun..susun..dan susun.. sebab tu yang ada gambar2 saya letak atas, yg tu je diaorang xboleh main.. yang lain tak kisah sangat..

Magnet gambar2 tu saya buat masa saya akti buat ebay. Booking terus dari China. 



Ni gambar anak sedara, tiap kali mai, dia akan cakap ' maklong2, ni gambaq kami ni'..

Tiap kali mai umah tau! tak jemu2..
Dia syok sebenarnya tu..
hehe..nama pun budak2..
;)



;)

2 comments:

~capital N~ said...

RUMAH NIE DEKAT MANE YER????

fidayu mohd shobri said...

kat perlis..