hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

09 October 2012

pisssttt...pissttt..saya tanam pokok bunga!

assalammualaikum..

dulu saya tak rajin nak tanam bunga-bunga ni, tapi sejak pindah ni, 
rasa takde seri la bila rumah takde bunga. nampak kosong je. 
sooooooo.. 
disuatu petang yang indah lagi damai, 
saya pergi ke kedai dan  membeli pokok bunga.
ayat karangan budak darjah 1, 
sweet kan..
hehehe
;)




 apa nama pokoknya saya tak tahu, tapi 
saya suka bunga-bunga ni.

bila nak buka pintu rumah, mesti senyum! 
senyum sebab ada bunga kat tepi pintu. 
suka sangat!!



1 pokok rm10 je.. saya beli 2.
 :)



ni tempat ikan, ada 1 lagi, tapi takde gambar la pula!!


adik yang jual tu cakap ni orkid hutan. 
senang nak jaga. bunga pun sentiasa ada. 
katanya!! 
betul ke tak kita nantikan ye 

4 pokok rm10 je,
murah kan..
:)


haa..ni pula balang kuih yang saya letak kat meja luar. 
siapa mai,ni yang saya jamu dulu.
 sambil borak kita makan yang ringan-ringan ye..


3 comments:

munirah said...

tak sabar nk g melawat :)

fidayu mohd shobri said...

mai la moon.. lepak2.. bila2 pun boleh

fazliana said...

mmg syok dpt dok rmh sndri..nk buat pape pn sukati la