hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

18 September 2012

rumah pusaka

assalammualaikum..

semalam saya terjaga kul 3 pagi. panas & nyamuk asyik menari2 riang kat kaki. kipas usang saya macam merajuk je.. angin sepoi2 bahasa je walaupun dah tekan no.3. rindunya kat aircond. dulu boleh je tidoq walaupun tak ada aircond!! kenapa ye? mungkinkah faktor mengada-ngada @ lupa daratan?? hehehee..saya rasa sebab dah terbiasa! 

hari ni, balik je kerja, astro dah takde. sunyi.. radio dah lama bawa ke rumah sana. tinggal internet je. 

semua tu tanda2 saya dah semakin hampir nak pindah. 

serius saya rasa sayu dan sayang nak tinggalkan rumah pusaka ni, rumah dimana tok menghembuskan nafas terakhir, rumah dimana chaq dikafankan, rumah dimana ayah dibesarkan, rumah dimana kami dijaga oleh tok semasa demam campak, rumah yang menjadi syurga zaman kanak2 saya!


tak pindah lagi dah rindu! camne ni..













insyallah hujung minggu ni saya akan berpindah. 
semoga rumah baru saya seindah rumah pusaka ini. 


seindah biasa.
:) 





2 comments:

zuriati zainudin said...

umah ni pon bnyk kenangan pada i..umah ni saksi persahabatan kita.

fidayu mohd shobri said...

betul. ingat lagi kes i lari balik sebab geram tu? tak sampai 15minit, agy pun sampai.. :)