hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

27 September 2012

rumah pakcik nyan

-sekadar gambar hiasan-
assalammualaikum..

semalam saya dapat sms dari kawan, katanya rumah pakcik nyan kena ribut. teruk. dia nak pakai baju kering pun tak ada. semua basah sebab bumbung semua tercabut. 

alahai..kesiannya. dah la dia tinggal berdua je. anak dia pula oku. rumah tu pun dia menumpang.

kalau la saya banyak duit, dah tentu2 saya gi baiki rumah dia sekarang juga! semoga ada badan yang bertanggungjawab membantu dia. takpun bawa dia gi duduk rumah kebajikan ke. tapi tolong jangan pisahkan dia dengan anak lelaki dia. abang tu nampak je normal, tapi minda dia macam kanak2. walaupun dah berusia 40an. dia tak makan nasi, makan 'cucoq' yang pakcik nyan buat je. dah la dia manja ngan ayah dia.

ya allah, besarnya dugaan yang kau berikan kepadanya.

 semoga semua urusan akan dipermudahkan. 

kita sama2 doa bagi semuanya pulih seperti sediakala ye.. doa anda sangat saya hargai.. terima kasih..




-petang ni baru saya nak gi rumah pakcik nyan-


No comments: