hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

15 September 2012

berjemaah di porch


assalammualaikum..

masa rumah terbuka mak menakan suami beberapa minggu lepas, kami berjemaah kat luar. kat porch rumah. best! rasanya ni la 1st time saya berjemaah kat porch rumah. kami diimamkan oleh ibrahim, suami kepada sepupu suami. rasanya dia sebaya saya,takpun lebih muda. bacaannya lancar, taklah semerdu imam masjid, tapi cukup jelas dan sesungguhnya saya kagum! 
dia 'budak bandar' yang dididik dengan sangat baik. 

jarang 'budak bandar' boleh menjadi imam. 
hemmm..kagum! 
so, kepada 'budak kampung', tak malu ke dengan budak bandar? 
dah la dalam hal dunia 'budak bandar' menang, 
takan hal akhirat pun korang nak kalah??

fikir fikirkan ye..



:) 

2 comments:

zuriati zainudin said...

touching..x sbr la plak nk cari imam ;p

fidayu mohd shobri said...

ha.. cari jangan tak cari..hehe..