hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

31 August 2012

tiada akhirnya ~ 2


pagi tadi saya suruh suami pi kedai.


abang, apa kata kita buat macam orang dulu-dulu, suami beli je apa pun, isteri masak. macam tok dengan chaq dulu-dulu.











ish!! apa tak reti jenis tu! ni nak beli apa ni?!






yang tu pun tak tau!apa la.. beli santan ngan sawi, ikan ada dah. nak buat gulai. 











balik je dari kedai..

ni ada daging, buat daging masak merah!






laa..mana tau. pi buka tenet, cari resepi.












macam tau-tau je.. sat!






5 minit kemudian...

ha..buat resepi ni, daging masak merah ala thai..







15 minit kemudian..

 kesian isteri abang, hari cuti kena masak..(sambil buat buka gediks + sakit hati)










amboih!!! benti masak baru tau!







suami saya memang selalu je perli saya! saya bukan tak suka masak, suka..tapi selera kami tak sama! apa yang saya suka dia xsuka. kalau masak pun dia makan sikit je! makanan yang dia suka pulak saya xsuka. bila saya masak, saya pulak makan sikit! lagipun 2 orang je nak makan.. 

:)


No comments: