hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

28 August 2012

murtad

assalammualaikum..

sebenarnya rasa berat nak cerita kat sini, tapi rasa macam tak boleh tak cerita.

masa saya berjalan-jalan minggu lepas, masa tu dah lewat, kul1 pagi. saya, suami & adik ipar pergi makan kat satu kedai yg nampak meriah. kedai kecil tp penuh. alhamdulilah..ada 1 meja kosong. siap order, saya terpandang lelaki melayu di meja berdekatan. berbadan besar, berambut panjang dan berbaju hitam. 3 orang semuanya. usia dalam linkungan 30-40an.

saya baca tulisan di belakang baju salah seorang daripada mereka. barisan atas langsung saya tak faham, tapi  barisan bawah tertulis besar dan jelas hallelujah  .

tersentap gak! tapi saya tak puas hati, takan la melayu nak pkai baju gitu kan!

tiba-tiba datang 2 oarang kawan diaorang, seorang lelaki melayu dan seorang perempuan siap bertudung. dan lelaki tersebut memakai baju hitam bergambar salib depan dan belakang.

menyirap darah!

subahanallah!!

selama ni saya baca buku & dengar cerita je pasal murtad, tapi kali ni saya tengok dengan mata saya sendiri. saya betul-betul rasa tak senang duduk. terus ajak suami balik!!

ya ALLAH, peliharalah umat ISLAM dari terus meninggalkan ajaranmu.
berilah agama ISLAM kemenangan.
peliharalah umat-umat akhir zaman ini..

saya takut melihat semua itu.
semoga ALLAH memelihara kita semua.



No comments: