hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

14 August 2012

dialog orang itu & saya

di suatu hari

orang itu     
: aik..tak ada anak pun cuti lama. cuti buat apa?!

saya          
 : laaa...awat? tak ada anak tak boleh raya ke?



di hari yang lain

orang itu    
: ayu buat kuih raya?

saya          
: tak. sambil tunjuk balang2 kuih ditempah yang baru dapat.

orang itu    
: tak ada anak pun tak buat kuih?

saya        
: sepatutnya yang ada anak la buat kuih, anak- anak nak makan. saya nak buat buat apa, sorang je nak makan.beli lagi untung.









kenapa semua benda kena linkkan dengan isu anak?

tapi takpe, saya anggap orang-orang seperti 'orang itu' sebagai debu-debu yang beterbangan.
kadang-kadang debu tu melekat kat cermin kereta.
ala... car wash kan ada!
pi basuh je.
hilang terus debu tu!



3 comments:

zuriati zainudin said...

sabar u..mulut org sshnye nk tutup..klu la mulut diorg blh ditutup mcm kita switch off radio kan senang..doakan org tu sedar..

Mrs. Aisam said...

soklan tu xpnehnye lari pade kite yg dah berumah tangge n belom memiliki chye mate ni..i ni dh nk muntah hijau biru2 lg..bak kate yu...sume tu anggap mcm debu..sikit pon xbg ape2 makne...insyaAllah...Dia lebih tahu, Dia dah aturkan segalanye utk kite...terus berdoa n jgn pernah berhenti meminta n menadah tgn kepada-Nya..

fidayu mohd shobri said...

zu n bai: biarlah kat diaorang.. lagipun tu tanda allah sayang, nak bagi i dekat ngan dia.. :)