hamba Allah

My photo
senyumlah.. insyallah dengan memaniskan wajah, rezeki kita murah.. lagipun senyum kan sedekah..

23 July 2012

syukur..

assalammualaikum..

hari ni hari ke3 berpuasa dan harap semua OK & bersemagat ye.. kemarin saya dan suami 'meronda-ronda' mencari kabinet tv, kabinet dapur dan almari bj.. dalam perjalanan ke alor staq, kami singgah semua kedai2 yang jual perabot yang kami nampak. pulun kan? hehe..

ada satu kedai perabot, jual kabinet tv yang saya suka. tapi warna hitam, kami nak warna lain.. sedikit kecewa kat situ ye..  kami taknak beli sebab banyak lagi kenai nk gi tengok kan.. al-kisahnya banyak la kedai yg kami singgah, tapi kabinet tv yg awal2 saya tengok tadi gak terbayang2 kat mata ni.. saya pun teringat skill  anak sedara saya si abang afdlin tu. terus saya tadah tangan dan doa

 'ya allah, bagi la kami jumpa kabinet tv yang sama macam yang kami suka tu tapi  nak warna ### dan murah'

lepas je doa, suami berhenti kat satu lagi kedai perabot. dan dengan kuasa ALLAH, kabinet tv yang saya nak tu ada, dan warnanya macam yang saya nak dengan harga kurang RM100!!! alhamdulilah.. skill abang afdlin memang menjadi!

:)
;)

kami pun senyum lebar....dan lebar...dan lagi lebar...

misi ke2 nak cari kabinet dapur @ almari baju. salah satu je! biasa la kan, kena bajet.. ronda punya ronda saya dan suami ternapak kedai kabinet. masa nak masuk tu saya ckp 'abang, macam mahal je kedai ni, takut pulak nak masuk' suami pun jawab ' tu la, abang pun macam segan je, ayang masuk la dulu' ayat nak selamatkan diri!!

saya pun dengan muka tebalnya masuk. mata terus terbeliak tengok ada tertulis

''DIRASMIKAN OLEH DATO' MUKHRIZ B. TUN MAHATHIR''

ok! terus rasa nak keluar!! tak layak kot!

tapi takan la kami nak keluar macam tu je kan.. kami pun buat2 tengok la.. akak yang kerja situ pun macam malas nak layan. agaknya dia tengok kami ni memag tak mampu. takpa la, memang kami tak mampu pun. mahal sangat kot kedai tu!

next kedai, memang best! ikut bajet dan siap ada promosi lagi. cuma bayar rm200 untuk booking. rezeki ALLAH, kedai tu murah 50% daripada kedai2 lain yang kami tanya sebelum ni. so, kami pun booking. jap lagi dia nak datang ukur dapur!

:)

alhamdulilah..semua berjalan lancar, walaupun penat, tapi pencarian hari tu memang berbaloi.

syukur alhamdulilah..



 KABINET SAYA bukan SEPERTI DI ATAS

1 comment:

zuriati zainudin said...

hehe..doa la jgn give up..Dia akan perkenankan bila tiba masanya :)


p/s:sgt sweet afdlin doa kan..:P